Pages

Thursday 19 January 2012

Jom Pegi Gym

Jom kita pergi gym......sambil menjaga kesihatan bole kita meramping kan mana mana bahagian yang patut di ramping kan..hahahahahaha. Sekurang kurang seminggu 3 kali wajib pergi gym.  Kalau tak pergi..rasa cam ada sesuatu yang tak cukup pada minggu tu... yang tak bestnya... mula la rasa berat nya badan nie... naper ada spare tyre kat tepi pinggang  nie...ish ish ish..tak leh jadi ni... Hello!!! Mr Gym... I'll see you next week ok.

Itu lah rutin setiap kali bangun pagi...bergegas gegas ke tempat kerja.... hati berkata...mesti sampai awal ke gym.   Fuuuhhhh!!!!!!!!!  bawa kereta cilok mencilok ... terpaksa buat gitu untuk sampai ke tempat kerja tepat waktu nya.  Setiap saat terbuang di atas jalan raya rasanya rugi kalau lambat sampai.  Kalau lambat sampai bermakna.. buat xcesis pun sekejap aje...kena ambil kira juga masa untuk mandi dan bersiap.

Setiap malam beg kesayangan dah ready dengan baju untuk ke gym. Biasalah perempuan kalau pergi gym... beg yang di bawa nya penuh dengan bermacam macam barang.  Pakaian, tudung, anak tudung, pin, mekap, kasut, addduuhhh... kekadang ada juga yang tertinggal....

Ini beg kesayangan mori pergi ke gym... banyak beg lain..tapi yang ini juga mori bawa...dan ini kasut yang harus di bawa apabila pergi ke gym.

Sekurang kurangnya xcesis dalam masa 30 minit.  Mori suka buat kayuh dan juga treadmill.



Selepas abis xcesis... bersiap siap untuk mula kan kerja.  Tapi sebelum tu... kena minum segelas air kosong untuk mengantikan peluh peluh yang keluar dan juga mencuci toksin toksin dalam badan.............
ye ker...hehehe wat ever la ... 

Apa pun harap dapat kekal rutin nie.  Insyallah... semuga di berikan kesihatan yang baik dan jauhkan dari penyakit... Amin.

1 comment:

  1. alamak jelesnyer..tgk gym ni..kalaulah gym dekat ngan rumah bole pegi..hehe..peha kita pun dah kembang..perut pun dah buncit...adoii..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...