Pages

Wednesday 7 March 2012

Rindu...

Apa maknanya bulu mata jatuh…
Apa maknanya kalau kelopak mata sebelah bawah berkenyit kenyit.
Apa maknanya kalau kelopak mata sebelah atas berkenyit kenyit.
Ntah la yer…. Mungkin ia nya sekadar kebetulan aje… biasa mori dengar orang tua tua kata..klu bulu mata jatuh atau gugur…tanda ada orang merindui kita…. Dan kalau kelopak mata sebelah bawah berkenyit kenyit…tanda kita nak menangis…tumpah nya air mata.  Kalau kelopak mata sebelah atas pulak yang berkenyit kenyit ..tanda nak jumpa orang yang dah lama kita tak jumpa.
Tapi yang pasti…. Kalau kelopak mata sebelah bawah berkenyit kenyit…memang la… tak lama lagi mori akan menangis.  Mori cukup takut betul kalau tanda tu keluar.   Tapi sejak kebelakangan nie…memang tak perlu kelopak mata tu berkenyit kenyit… sememang nya mudah betul air mata nie jatuh.
Yang mori tertanya tanya nie… kenapa bulu mata mori jatuh berkali kali… dalam sebulan nie.. ntah berapa kali dah bulu mata nie jatuh, ada yang masuk dalam mata dan ada yang jatuh atas pipi.  Ada kah ini kebetulan saja.. Ada kah benar orang orang tua berkata…ada yang merindui kita.
Yang pasti mori merindui sesorang yang teramat sangat.  Merindui wajah nya.  Merindui suaranya.  Merindui untuk melihat dia. Merindui untuk memeluknya seerat eratnya.  Merindui untuk memegang tangan nya dan berkata semua ok.  Tapi kini semua tu tidak mungkin lagi ….Cuma gambarnya menjadi tatapan pengubat rindu.   Rinduuuuunya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...