Pages

Friday 9 March 2012

About Me

Salam Perkenalan.  
One day, anak sound kita, “mama mama naper tak buat aje blog...  Masukkan masakan mama ni dalam blog”.  Hmmmm!!! Sebenarnya dia yang nak buat blog untuk dirinya… jadi secara baik dia minta keizinan dari mori.  So kalau mama bole buat blog…sure anak pun bole buat blog.  Teenagers sekarang.  Pandai betul.
Ok lah ok lah… create one blog for me.  Hasil nya ..ni la dia blog mori yang tidak seberapa ini.  Simple blog, menjadi tempat untuk mori mengumpul kan resepi resepi, cerita dan juga gambar gambar yang menarik.  
Mori seorang isteri pada suami dan ibu pada seorang anak perempuan dan juga seorang pekerja syarikat swasta.  Di lahirkan di Ipoh Perak tapi dibesarkan di KL 2 tahun kemudian.  Mori anak kacukan dari baba cina nyonya dari keturunan abah dan melayu Negeri 9 dari keturunan mak. 
Resepi resepi yang ada dalam blog nie.. ada yang mori belajar dari mak, mak mertua, kak ipar, frens, jiran dan juga mori tengok resepi dari internet dan kekawan bloggers lain. Resepi resepi  yang mana mori telah cuba dan berhasil dari kekawan di alam maya nie....mori mintak izin untuk  kumpulkan dalam blog ni.  Senang untuk mori mencari di kemudian hari.  Mana tau kalau panjang umur, anak mori bole belajar memasak dari sini
Selebihnya ianya sekadar ruang untuk mori mengumpulkan photo photo yang menarik dan juga stories.  


Mohd Said bin Abdullah, ini lah dia abah mori.  Chinese baba nyonya.  Now 79years old.  Masih sihat dan kuat.  Don't ask him to speak chinese..mmg dia tak bole... berinteraksi dengan kami... mix language.  Perkataan lu gua lu gua tu biasa pada kami  hehehe..  Masa muda..sememang nya garang.... tapi bila semakin tua...abah dah bertukar karater menjadi seorang yang mudah senyum dan rajin buat lawak.    
My mom....dalam kenangan.  Al Fatihah untuk arwah mak..Normah bt Mohd Shaari.  Semuga roh mak di cucuri rahmat mu ilahi.... dan di tempat kan di kalangan orang yang beriman.  Pergi menyahut ilahi pada umur nya 64 tahun akibat kanser tyroid.  Mak seorang yang penyabar...teramat la penyabarnya membesar kami adik beradik seramai 11 orang.  Pemergian mak adalah satu kehilangan yang besar buat kami adik beradik.  Kami redha mak pergi...semuga mak aman dan tenteram di alam barzakh.  Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...