Pages

Monday 20 May 2013

Happy Birthday to you Nursyuhada

Wish you all the best in your life my dear..... happy besday to you... Nursyuhada.   Besday nya jatuh pada hari sabtu.... mori cuma dapat wish dia jer ... kebetulan hari jumaat dan sabtu mori ada team building di putrajaya... dan abahnya ada seminar kat KL... sehingga hari ahad.   
Sepatutnya mori stay kat Putrajaya... tapi malam tu mori redah juga balik kerumah dari putrajaya ..... bila drive waktu malam.... di jalan yang tak familiar langsung.... mori dah mis simpang sepatutnya mori exit...  mori dah terlajak jauh sehingga exit di Teluk Panglima Garang.... adduhhhh... rasa seram sejuk... takut... waktu dah lah hampir lewat malam.   Sepanjang perjalanan cuma ada sebiji dua ajer kereta.   nasib baik berpandukan dari GPS (call en husben..bagi tau situasi... dia tunjuk kan jalan....hahahaha.. bukan takde GPS kat hp.. atau keta... tapi malas nak guna).... akhirnya jumpa juga jalan pulang.  Esoknya... sebelum bergerak semula ke Putrajaya... wish adda besday dulu..... heeemm!!!!! .


Semalam konon nak bake cake... tapi letih sangat balik dari team building.... Bahan2 dah siap...dengan cuaca yang terlampau panas semalam .... duduk dalam rumah pun boleh kena sunburn..hehehe  cam dalam sauna aje rasanya.  Nasib baik adda very understanding.... dianya pun bukan kisah sangat ada kek atau tidak....  hadiah awal2 lagi dah bagi...


(2minggu sebelum hari besday)

Adda ... "Mama!!...mama!!... Adda tak mau lagi dah semua teddy bears nie.... Adda rasa cam budak kecik jer...bilik adda penuh teddies."

Mama ..."Abis tu kita nak buat apa ngan semua nie.... "

Adda ... "Adda dah besar lah mama.... dah 16 tahun tau.. "

Mama ...  "Adduuhhh!!! ye la... tapi apa nak buat ngan semua nie.... "

Adda ... "Ntah...!!! (so simple word)  Bila mama nak cat bilik adda ...."

Mama ... "Cat bilik...hehehe.. mama suka mama suka... jom... Adda pilih warna apa"

Adda ... "Adda nak warna biru cam dalam iklan samsung galaxy note kat tv."

Tu la yang buat kan mori sibuk 2 minggu lepas.... mengecat biliknya... reorganize balik furniture dalam biliknyer ... mencari langsir baru.... kemas kan harta karunnya yang terlampau banyak.  Adda nie sebiji cam abahnya...suka menyimpan harta karun.... Mama nya pulak jadi tukang organize kan semuanya.  Fewwhhh!!!.. ada sesapa nak tempah kita untuk susun barang dalam rumah.... boleh buat appointment yer... rasanya dah cukup mahir dalam menyorok kan harta karun dalam rumah.... hehehe


Yang ada dalam gambar di sini...cuma sebahagian jer....  Ada yang mori dah selamat mori bagi kat sepupu2 nya yang masih kecil lagi.  Ada yang dah menunggu dalam bonet kereta supaya tak lupa bila berjumpa dengan anak2 sedara.   Kebanyakkannya dapat dari dia kecil lagi.... adda nie pandai menyimpan barang... supaya tak rosak.  Ada yang dapat dari besday present....from aunt2... from frens... jadi dia cukup jaga barang2nya...


Kali nie ... .dia nak berubah angin... dah remaja katanya... Cuma beberapa jer yang adda simpan dalam biliknya... yang lain di suruh sedekah kan aje.... Alhamdullillah... senang hati mama...hehehehe .. tapi mori simpan gak sikit kat umah.... nak jadi kan umpan kalau2 ada tetamu yang datang bawa anak2 kecil.... boleh bagi doang main... tak de lah la doang boring...kan kan kan...hehehe....dan senanglah mama mamanyer nak bersembang...kan kan kan....hehehehe.


Bulan Mei nie penuh dengan hari peristiwa... memula kita meraikan Hari Pekerja pada 1 Mei.... kemudian kita membuang undi pada piliharaya yang ke13.  Selepas tu menyambut Hari Ibu dan juga Hari Guru.


Rasanya mori masih belum terlambat untuk ucap kan Selamat Hari Ibu pada semua ibu ibu di luar sana.  Kita boleh meraikan hari ibu pada setiap masa... tak semesti nya pada hari yang tertentu sahaja.  Pada mereka yang masih mempunyai ibu.... hargai lah mereka sentiasa, sentiasa mengingati mereka... doakan  kesejahteraan untuk mereka sentiasa.  Jenguk lah mereka sentiasa... bertanya kan khabar... Apabila kita sudah kehilangan mereka di dunia nie...  kita tak dapat merasa lagi seperti mana kita rasa semasa mereka masih hidup. Itu sudah semestinya... sebab mori tengah merasakannya sekarang nie....


Dan tak lupa juga pada jasa guru guru yang mengajar anak anak murid di sekolah.... Selamat Hari Guru Pada Anda semua.  Semuga jasa2 guru mengajar anak2 murid dalam mendidik mereka.... menjadikan mereka seseorang yang berjaya dalam kehidupan mereka kelak nanti.


Happy Birthday to you Nursyuhada....



4 comments:

  1. eh!!! sama la plk nama..panggilan pun sama...byk betul teddies dia..

    ReplyDelete
  2. hepi bufday adda!bertuah dapat mama yg baik mcm mori..beruntung jadi yhe only gal tuu..!adda mcm niki sukan soft toys..but yaya never liked the toys..may allah bless u alwiz

    ReplyDelete
  3. happy belated bthdy buat adda..smoga jadi ank yg solehah..byknye tddy..zila punya pun masih keep sampai skrg..he hhee saja simpan 2 tddy utk knangan..nk kasi ank ..lelaki la pulak..simpan jew la kan..

    ReplyDelete
  4. So sweettt ADDA..Aunty Yati hanya dapat wish je..semoga ADDA beroleh kejayaan ynag cemerlang suatu hari nanti.Aminnn.(Y)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...