Pages

Sunday 22 April 2012

Ikan Masin Terubuk dan Sambal Telur

Seleranya teringat kan ikan masin terubuk yang di beri oleh kawan husben.   Terus aje... mori masakkan untuk menu lunch hari nie.  Kebetulan adik yang bongsu datang semalam ...kasi kan Pajeri Nenas....baik betul adik sorang nie..sanggup bersusah payah menghantar kan lauk... dia tau tu lauk favourite husben mori.  Simpan dulu dlm fridge smlm.. hari nie panaskan balik.  Pajeri kalau di biarkan semalaman akan bertambah sedap lagi.  Mori  lak tak minat pajeri..jadi jarang lah masak....timacih la banyak2 sal.  Sedap pajeri tu..

Ikan Masin terubuk ni mori potong kecil2 dan kemudian goreng garing.  Mori tumis kan bawang besar yang di hiris, halia dan seria yang di hiris dan juga cili api.  Tumis sehingga agak2 layu kemudian mori masukkan sedikit perahan air asam.  Taburkan sedikit aje garam. Kemudian mori angkat dan taburkan atas ikan masin tadi.
Sedap Pajeri Nenas yang sal buat kan ini.

Takkan nak makan ikan masin aje kan....eemm nak masak apa yer... nak simple aje hari nie.. Mori buat kan sambal telur goreng.
Tapi kali nie...mori tumbuk cili kering tu.  Saje je mori buatkan cili tu kasar kasar sikit. Mori masukkan sekali sebiji bawang putih, sebiji bawang besar dan sedikit belacan.  Melompat lompat cili masuk ke mata.  Mori tumbuk cili tu dlm lensung..agak agak hancur aje. Godek godek dalam fridge jumpa balance kobis bunga sikit.. Mori goreng kan ngan carrot, kacang sepat dan juga saderi. Ada Capsicum merah...balance dari buat Mee Ladna hari tu.... mori masukkan sekali.
Jom join sama....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...