Pages

Thursday, 18 April 2013

Manggo Dadih with Fruits Cocktail


Semalam mori layan buatkan dadih aje untuk dessert.  Ready mix....dalam paket perisa manggo. 
Kesiankan Adda dan kawan2 yang balik sekolah.... rajin menyinggah ke rumah untuk berhenti rehat sebelum sambung untuk koko atau kelas tambahan. 
Mori buat kan kuah koktel untuk dimakan ngan dadih.  Dihidang kan sejuk.... dengan campuran buahan koktel.   Dessert nie lah paling senang untuk di buat.  Cara2 nak membuatnya cuma perlu ikut arahan dibelakang packing.   

Kuahnya mori cuma campurkan 1/2 tin susu cair Ideal dengan satu cawan air masak. 
Tambahkan 3 @ 4 sudu makan gula dan panaskan sehingga mendidih.
Matikan api dan sejukkan sebelum di hidang dengan dadih dan fruits cocktail


Mori memang sukakan dadih... maveles.... lembut jer...bila makan...lebih lebih lagi tengah musim panas sekarang nie.... waktu malam pun terasa bahang.... bole berkali kali membuka petiais untuk repeat makan dadih nie.  Pastu ada pulak... fruits cocktail sebagai bahan penambah sedap rasa.....  memang yummmyyy...



7 comments:

  1. sedapnya... ni kalau waktu teatime ke, pekena ni pun sedap gak kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea jassnani... bila2 pun boleh nie...

      Delete
  2. time panas2 macam ni pekena ni mmg hilang segala haus dan dahaga dan mesti tak cukup satu cawan tu Mori..

    ReplyDelete
  3. sedap..zila suka jgk buat camne..segarr:)

    ReplyDelete
  4. aiiihhh kak...dapat segelas best ni..panas terik skrg

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...